Stap 8. Leg vast en evalueer

header_stap8

Probeer de continuïteit van het aangepast sportaanbod te waarborgen door halfjaarlijks of jaarlijks te evalueren wat er wel en niet goed ging. Wat is er gebeurd, wat zijn aandachtspunten? Pas doelen en activiteiten eventueel aan en koppel dit terug aan de leden.

Blijf successen vieren en communiceer erover zodat nieuwe leden blijven komen. Denk aan de volgende momenten om je sportaanbod te blijven promoten:

- Altijd via website en andere reguliere kanalen
- Wedstrijden
- (Seizoens)activiteiten in de regio
- Clubavonden en open dagen
- Buurtfeesten

Minstens zo belangrijk als leden werven is leden behouden. Als je leden eenmaal binnen hebt probeer ze dan te behouden door:

- Te letten op de behoefte van de sporters, ga hierover dus duidelijk in gesprek en probeer gezamenlijk aan de behoeftes te voldoen.

- Wees vernieuwd en sta open voor nieuwe ideeën van leden. Probeer altijd in mogelijkheden te denken en kets niet meteen een idee af omdat het te duur lijkt. Leg de verantwoordelijkheid om iets nieuws te organiseren ook mede neer bij iemand met een beperking, dat zorgt ook voor extra betrokkenheid.
Deel dit via: