wo 24 jul 2013
Ook tijdens Spelen in Sochi een Holland Heineken House

Ondertekening NN - Heineken 300x200
ARNHEM - Het Holland Heineken House zal ook tijdens de Olympische Winterspelen van Sochi begin volgend jaar weer dé thuishaven zijn voor sporters en hun familie, media, sponsoren en fans. Vandaag hebben Heineken en NOC*NSF bevestigd dat er een geschikte locatie in Sochi is gevonden die recht doet aan de unieke kenmerken van ‘het huis’ en tevens aan de hoge kwaliteitseisen voldoet.

Het Holland Heineken House in Sochi ligt aan de rand van het Olympic Parc en zal letterlijk uitkijken op de Olympische Spelen. In Sochi opent het Holland Heineken House voor de twaalfde keer sinds 1992 de deuren tijdens een Olympische Spelen. Ook over de dertiende editie wordt al nagedacht: Heineken en NOC*NSF verlengden de samenwerking tot en met de Olympische Zomerspelen van 2016 in Rio. Met de verlenging heeft het kenmerkende tulpenlogo van het Holland Heineken House ook meteen een nieuw jasje gekregen.

Gerard Dielessen, algemeen directeur NOC*NSF: "We winnen veel met sport! En dat zal zeker het geval zijn tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Sochi 2014 en die van Rio 2016. Daarom ben ik zeer verheugd over de verlenging van de succesvolle samenwerking tussen Heineken en NOC*NSF tot en met 2016. Samen met Heineken zullen we graag weer optreden als gastheer voor alle Nederlanders van het Holland Heineken House, zowel in Sochi als in Rio. Dit is goed nieuws voor onze sporters, de fans en iedereen die onze teams een warm hart toedraagt"

Philip de Ridder, algemeen directeur Heineken Nederland: “Als trotse Nederlandse brouwer ben ik zeer verheugd dat er ook tijdens de Olympische Spelen van Sochi weer een fantastisch Holland Heineken House zal worden neergezet. Traditiegetrouw mag dat gewoon niet ontbreken, ‘het huis’ is inmiddels onderdeel van onze Heineken roots geworden, en een ‘home away from home’ voor velen tijdens de Spelen. Onze standaarden voor een locatie zijn zeer hoog, we zetten niet zomaar wat neer, dus een vanzelfsprekendheid is het nooit. Met inzet van Heineken Rusland hebben we nu een fantastische locatie gevonden grenzend aan het Olympic Parc, beter kan niet! Dat we meteen ook het contract met NOC*NSF hebben kunnen verlengen tot en met Rio 2016, stemt mij zeer tevreden. De natuurlijke samenwerking tussen NOC*NSF en Heineken Nederland wordt perfect gesymboliseerd in het nieuwe logo waarbij de Olympische ringen een prominente rol spelen.”

Het Holland Heineken House is inmiddels wereldwijd een begrip; het concept staat letterlijk en figuurlijk als een huis. Bram Westenbrink, Marketing Directeur van Heineken Nederland, licht toe: “Het Holland Heineken House is iets om trots op te zijn. Het laat niet alleen zien waar ons merk voor staat, maar het is ook het podium voor Nederlandse trots. Dat bijzondere Oranjegevoel waar wij tot ver buiten Nederland om bekend staan en om geroemd worden. In Sochi willen we die Oranjebeleving nog dichter bij de bezoekers brengen. We hebben daar enkele verfrissende elementen voor bedacht die we binnenkort zullen laten zien aan de hand van een virtuele tour door het Holland Heineken House.”

Het Holland Heineken House huisvest diverse faciliteiten als eetgelegenheden, ontvangstruimtes voor sponsoren, atletenruimtes, mediafaciliteiten, een informatiebalie en voorzieningen voor NOC*NSF . Ook overdag zal er voor de bezoekers van alles te zien en te doen zijn. Uiteraard zijn de openings- en sluitingsceremonie evenals alle relevante wedstrijden te volgen in het Holland Heineken House. Verder zal er meer dan ooit nieuws vanuit ‘het huis’ met de sportliefhebbers in Nederland gedeeld gaan worden.
NOC*NSF Ook tijdens Spelen in Sochi een Holland Heineken House. Ondertekening NN - Heineken 332
Deel dit via: